Odstraněním filtru pevných částic můžete trvale řešit problémy spojené s tímto zařízením. DPF filtr výrazně ovlivňuje výkon motoru, zvyšuje spotřebu a není ideální pro krátké trasy. Mnoho řidičů uvažuje o trvalém řešení, spočívajícím v jeho odstranění. Trvalé mechanické a softwarové odstranění DPF filtru většinou vede ke zlepšení dynamiky vozidla (pokud je filtr již zanesen) a k následnému snížení spotřeby. Tato úprava je však v rozporu se zákonem, a proto vozidlo po takové úpravě nesmí být provozováno na pozemních komunikacích.
Filtr pevných částic, označovaný jako DPF (diesel particulate filter) nebo FAP (filtre a particules), je zařízení navržené pro zachytávání pevných částic ve výfukových plynech. Začal se používat kolem roku 2000 a dnes je standardní součástí mnoha motorových vozidel.
Filtr pevných částic funguje jako keramické síto, zachytávající pevné částice způsobené spalováním nafty ve válci motoru. Řídící jednotka motoru může aktivovat regeneraci filtru, zvyšováním teploty výfukových plynů, což spálí zachycené částice.
Kromě snížení emisí má filtr několik negativních vlivů, včetně omezení výkonu, zvýšené spotřeby a rizika nesprávné regenerace.
Služba vypnutí DPF/FAP deaktivuje všechny funkce související s DPF/FAP filtrem a umožňuje provozovat auto bez nainstalovaného DPF/FAP filtru.
Tato služba se vztahuje na řídící jednotky motoru Bosch, Delco, Delphi, Siemens, Denso a další. Informace o provedení úpravy na vašem voze Vám rádi poskytneme e-mailem nebo telefonicky.